Догађај у Основној Школи "Владислав Рибникар" у Београду, када је ученик те школе за време наставе из ватреног оружја убио осам својих школских другова и радника обезбеђења школе и ранио наставницу и још шест ученика представља велики изазов у психолошком смислу, како за оне који су непосредно погођени, тако и за све нас остале.
Зато овде представљамо изводе из школског Приручника за психолошке кризне интервенције, који се односе на карактеристике кризне ситуације и начин на који се може помоћи деци основношколског узраста.
Важно је истаћи да ова упутства у многоме могу да помогну и родитељима да заједно са својом децом премосте ове и неке друге болне тренутке. Зато их обавезно прочитајте!
Наука каже да се не треба стидети својих суза, јер је плакање природна реакција на разне стимулансе који нам изазивају те сузе, а које понекад покушавамо да сакријемо по сваку цену. Све то се догађа зато што сузама углавном дајемо негативан смисао, али не треба заборавити да се плаче и од радости.
Nikotinska zavisnost je nalik neobičnoj građevini visokih zidina i dugih, isprepletanih hodnika koja na svakom koraku ima izlaz. U cilju prilagođavanja novim generacijama i održavanju opstanka može menjati svoj izgled, a neobična je još i po tome što u njenim promenama i daljoj izgradnji desi se da i sami učestvujemo.
Iako mnogi pušači veruju da postoje ogromne razlike u jačini zavisnosti i da su bas oni najteži za odvikavanje, istina je da svi šetaju istim hodnicima koji se prostiru duz iste građevine. Doživljaj ražlicitosti se javlja usled svojevoljnog zadržavanja pojedinca na određenim mestima i slepog podržavanja već zauzetih stavova drugih pušača koje to mesto u građevini nudi.
Kako ova neobična građevina utiče na pušača i održava potrebu za štetnom navikom najbolje će Vam predstaviti zanimljiva PRIČA o nikotinskoj zavisnosti.
Nevladina organizacija "Razvoj emocionalne inteligencije kod dece" sprovodi program koji ima za cilj ubrzanje razvoja emocionalne inteligencije kod dece uzrasta od 7 do 11 godina. Fokus je na jačanju socijalnih i emocionalnih kompetencija i smanjivanje negativnih posledica bilo kojih stresnih emocija, straha od njihovog iskazivanja i vršnjačkog nasilja, kao i njegove učestalosti.
Želje roditelja su jedno, mogućnosti deteta su drugo. Razlikuju se želje deteta i roditelja, čak i kada mogućnosti ima.
Da bi sve to bilo u medjusobnom skladu, čuveni ruski priholog Mihail Labkovski pretočio je svoj stav i iskustvo u 12 vrednih saveta koji bi svaki roditelj trebalo da prihvati.