U razvijenim zemljama onlajn kupovina i prodaja su uobičajena pojava. Mnogi je vole i koriste, jer je šoping lak i brz, pa slobodno vreme se ne gubi na ogromne tržne centre i nepreglednu količinu garderobe. Saznajte kako se razvijala onlajn kupovina u svetu i gde se tu nalazi Srbija.
APSTRAKT: Cilj ovog rada je da da doprinos daljoj ekspanziji mobilnih plaćanja, kao značajne celine modernog elektronskog biznisa. Mogućnost finansijskih transfera u bilo koje vreme sa bilo kog mesta, čini ovo plaćanje atraktivnim i privlačnim. Niže cene transferisanja i pružena šansa malim sistemima, dodatni su stimulans za prelaz na ovaj vid poslovanja.
KLJUČNE REČI: elektronsko poslovanje, elektronska trgovina, mobilna plaćanja, kancelarija budućnosti, plaćanja putem Interneta
Iz Sadržaja:
1.MOBILNA PLAĆANJA
1.1 Opšte o konceptu mobilnog poslovanja
1.2 Mobilna poslovna komunikacija
1.3 Mobilna trgovina
1.4 Mobilne finansije i WAP
1.5 Primer plaćanja parkinga mobilnim telefonom u JKP Parking-servis Beograd
APSTRAKT:
Cilj ovog rada je da pruži doprinos daljoj ekspanziji kućnog bankarstva, kao značajne celine modernog elektronskog biznisa. Mogućnost finansijskih transfera u bilo koje vreme, čini ovo plaćanje atraktivnim i privlačnim. Niže cene transferisanja i pružena šansa malim sistemima, dodatni su stimulans za prelaz na ovaj vid poslovanja.
Iz sadržaja: 1. Kućno bankarstvo
1.1 Plaćanja na globalnoj mreži 1.2 Bankarstvo iz kuće (home banking
1.3 Home banking na primeru Delta banke-Beograd (Banca intesa)
ELEKTRONSKA NUMERACIJA ARTIKALA (BAR KOD) I TEHNOLOGIJA ZAŠTITE PODATAKA
ABSTRAKT:
Globalizacija koju je nametnuo Internet, u smislu povećanja do neslućenih razmera broja potencijalnih korisnika usluga (klijenata) i to što današnji svet sve više postaje jedno globalno tržište na kojem u punoj meri dolazi do izražaja međuzavisnost individualnih ekonomija, kao i karakteristike slobodnog tržišta koje proističu iz globalizacije, doprinose da se još više istakne ekonomski značaj razvoja sistema elektronskog poslovanja.
Sve više dolazi do razvoja pojedinih segmenata toga poslovanja, kao što su finansijski transferi putem globalne mreže, bilo da su u pitanju modeli plaćanja između preduzeća (b2b) ili preduzeća i fizičkih lica (b2c), ili neki drugi (npr. između fizičkih lica pojedinačno), što otvara nove mogućnosti i pogodnosti za korisnike, ali i zahteva određene korekcije u smislu poimanja savremenih poslovnih i drugih odnosa i usvajanje novih znanja i novih tehnologija.
Smanjenje utroška vremena koje je potrebno za obavljanje transakcija, povećava ugodnost poslovanja što je veoma bitno za korisnike. Intencija ide i ka pospešivanju iskustava na domaćem (regionalnom) terenu u smislu edukacije i popularizacije ovog vida poslovanja.
Da bi se automatizovala obrada podataka, pogotovu u velikim prodajnim lancima, sa mnoštvom artikala, značajnu ulogu ima tehnologija identifikovanja proizvoda. Pri tome, bitno mesto zauzima elektronska numeracija artikala, koja je i jedna od celina ovog rada.
Mnogobrojna pitanja koja se postavljaju u cilju rešenja globalnog tržišta elektronskog poslovanja, zahtevaju donošenje zakonskih propisa kako bi se olakšao ovaj oblik razmene širom sveta. To podrazumeva: kriptografiju (šifrovanje), sigurnost, ugovaranja, zaštitu privatnosti, kontrolu sadržaja, zaštitu potrošača, pristup tržištu itd.
Rešavanjem tih pitanja došlo bi se do bolje polazne platforme ka omasovljenju ovog vida poslovanja.
ABSTRAKT:
Ovo je jedan od više stručnih radova autora na temu elektronskog poslovanja, proisteklih bazno iz njegovog specijalističkog rada (odbranjenog u julu 2006), čiji je cilj da pruži skroman doprinos popularizaciji savremenog biznisa u Srbiji, a koji za osnovu ima globalnu mrežu-Internet.