Ime: Šifra:    Novi član?    Zaboravljena šifra?




- ICT
- antivirus
- e-trgovina
- kriminal
- softver
- turizam
- uredjaji










CENOVNIK
OZNAKA Cena čitanja CELOG teksta
Besplatno
1 dinar
50 dinara
100 dinara

Ukupno članova: 9046
Najnovi član: dudanena

Najnoviji tekstovi:

slika Kviz 35 (kviz 35)
slika Razvoj emocionalne inteligencije kod dece (psihologija)
slika Dobitnik i rezultati Kviza 34 (Dobitnici i rešenja)
slika Kviz 34 (kviz 34)
slika Znanje kao pasoš za budućnost (ICT)
slika Jedinstveni narod i zemlja Slavena (istorija)
slika Da li je ekcem kod dece povezan sa alergijama i astmom? (medicina)
slika Četvrta industrijska revolucija i proširena realnost na Sinergiji 17 (ICT)
slika Mihail Labkovski: Pustite decu da budu - deca! (psihologija)
slika Isidora Bjelica - Crnogorske princeze (istorija)





REGISTRUJTE SE
i èitajte CELE besplatne tekstove!
Obavestite prijatelja















Pretraži magazin po:
internet:::kriminal
9. jun. 2007.

OPASNOST NA SVAKOM KORAKU



      Popularni sajtovi na Internetu sve češća meta nasrtaja raznih napadača koji računaju na lakovernost posetilaca i njihovo poverenje u odredjene brendove.
      - Cilj je uzeti žrtvama sve pare sa računa u banci.
      - Najčešći načini uzurpiranja brenda na Internetu, takozvanog sajberskvotinga, su "fišing" (phishing) i "sajfoning" (siphoning)

     
      NJUJORK, (Tanjug-Ekos-spec) - Popularni sajtovi su sve više pod nasrtajem raznih napadača koji, zloupotrebom poverenja posetilaca Interneta u odredjene brendove, na mnoge načine pokušavaju da dodju do novca ili potrebnih podataka, saopštila je kompanija "Mark Monitor" koja korporacijama pruža zaštitu na Internetu.
      Najčešći načini uzurpiranja brenda na Internetu, takozvanog sajberskvotinga (cybersquatting) su, prema tom saopštenju, "fišing" (phishing), "sajfoning" (siphoning) i lažna saradnja sa zloupotrebljenim brendom.
      "Fišing" je vrsta prevare koja trenutno ima najveću popularnost, a koristi tehniku socijalnog inženjeringa poput falsifikovanih poruka elektronskom poštom i ilegalnih vebsajtova kojima se primaoci dovode u zabludu da bi odali svoje privatne finansijske podatke, medju kojima je najtraženiji i najznačajniji broj kreditne kartice, kao i korisničko ime i pristupna šifra za sajtove banaka ili drugih finansijskih ili plaćenih sajtova.
      Takav napad počinje slanjem mejla, koji izgleda kao da je od banke ili druge legitimne institucije s pitanjem korisniku da unese osetljive podatke. Poslata poruka najčešće sadrži link ka veb formi koja izgleda kao prava, pa korisnik, žrtva prevare, najčešće nije svestan onoga što mu se dogadja.
      "Sajfoning" ili "klikfrod" (clickfraud) ima za cilj da preusmeri posetioce odredjenih sajtova na sajt koji po imenu, formi i prvoponudjenom sadržaju veoma liči na neki popularni sajt. Samo kratkoročno registrovanje sajtova, koji imenom ili sadržajem podsećaju na neki popularni sajt u cilju njihove zloupotrebe naziva se "ček kajting" (check kiting).
      Privučenim posetiocima na tim sajtovima se nude proizvodi koji su ili falsifikati, ili su iz navodno dodatne palete firme koja se kopira. Isti sistem se koristi i za preusmeravanje ka sajtovima ili veb formama na kojima se traže odredjeni finansijski podaci.
      Za pridobijanje vlasnika što većeg broja sajtova da postave linkove ili banere ka plagijatorskim sajtovima obično se nudi plaćanje po kliku, koje je, takodje, lažno.
      "Mark Monitor" je sproveo ispitivanje napada i utvrdio da su napadi svih oblika u velikom porastu.
      Ispitivanje je trajalo četiri nedelje, a obuhvatilo je 25 najpopularnijih sajtova u svetu, svrstanih u osam kategorija medju kojima su autoindustrija, garderoba, hrana i visoka tehnologija.
      U periodu od 9. marta do 6. aprila utvrdjeno je 286.000 nasrtaja na te sajtove. Od toga je registrovano 50.743 dolaska sa lažnog plaćanja po kliku, 21.093 dolaska sa lažnog mejla i pronadjeno 11.015 kajting sajtova.
      Direktor marketinga "Mark Monitora" Frederik Felman izjavio je, tim povodom, Rojtersu da je sajberskvoting tek početak svih zloupotreba na Internetu i da stvari mogu biti još gore - sem ako, u medjuvremenu, ne bude nešto delotvorno preduzeto protiv tog zla.
      Felman je, takodje, istakao da je obim zloupotreba izuzetan, ali i da uzurpatori nalaze sve više razumevanja za ono što rade.
      Prema rezultatima ispitivanja, najčešće žrtve sajberskvotinga su mediji i Internet brendovi, dok su finansijske organizacije i banke najčešće pod udarom ček kajtinga i fišinga.
      Pored finansijskih, na udaru su i aukcijske kuće, a tokom martovskog ispitivanja je po prvi put utvrdjen fišing i prema aukcijskoj kući eBay Inc.
     

Staniša Krsmanović



Zasad nema komentara na ovaj tekst!

AKTIVNI OGLASI:

PosloviNudim znanjeTražim znanje
obuka20
administracija01

Najnoviji blogovi:

08. 02. 2015.
Staniša Krsmanović
- NEZNAM, NEŽELIM, NEMOGU: Ovo su najveće greške u pravopisu srpskog, hrvatskog, bosanskog ili ma-kako-ga-zvali jeziku
17. 01. 2015.
Staniša Krsmanović
- 5 istina koje znaju samo mentalno snažne osobe
22. 12. 2014.
Staniša Krsmanović
- Boris Dežulović: Adio pameti
04. 12. 2014.
Anita Momčilović
- "Noć knjige" 12. decembra 2014. od 17 do 24h
04. 11. 2014.
Anita Momčilović
- Uspešno završen 59. Međunarodni Sajam knjiga u Beogradu
03. 09. 2014.
Staniša Krsmanović
- Шта је полуинтелектуалац?
14. 07. 2014.
- Gde su ljudi?
12. 07. 2014.
Siniša Stamatović
- Multi Language - Univerzalni rečnik reči
16. 06. 2014.
- LUK I LIRA
12. 06. 2014.
- SCIENTIA SEXUALIS




Vaš ID :
Prisutni na sajtu:

gruj,
 


Ukupno prisutno na sajtu: 21
Prijavljeni: 1 ||| Gosti: 20




© 1999. - 2017.
Digitalna Srbija pravi
1Sva prava zadržana ||| All rights reserved