Ime: Šifra:    Novi član?    Zaboravljena šifra?






- Bolonja
- Internet
- Seksualno obrazovanje
- administracija
- informatika
- kompanije
- ministarstvo
- muzičke aktivnosti
- nagrade
- neformalno obrazovanje
- osnovno školstvo
- vaspitanje
- školsko zakonodavstvo








CENOVNIK
OZNAKA Cena čitanja CELOG teksta
Besplatno
1 dinar
50 dinara
100 dinara

Ukupno članova: 9103
Najnovi član: pepo

Najnoviji tekstovi:

slika Istorija pamuka - kako je postao nezamenljiv materijal koji svi nosimo (industrija)
slika Koronavirus i druge statistike (medicina)
slika FON - Dani prakse (Dani prakse)
slika Решена квадратура круга (matematika)
slika Зашто неки људи плачу док гледају филмове (psihologija)
slika Niški crtež - Granica (umetnost)
slika ЧЕТВРТИ ОСМЕХОВ ФЕСТИВАЛ ЛАМПИОНА (humanost)
slika Bezbednost dece na internetu (bezbednost)
slika „Već sam ga video sa NOBELOVOM nagradom“: Direktor Matematičke gimnazije ne može da prežali najboljeg đaka ()
slika Kuda i kako ide naše znanje? (Tehnološki kriminal)





REGISTRUJTE SE
i čitajte CELE besplatne tekstove!
Obavestite prijatelja















Pretraži magazin po:
obrazovanje:::
22. februar. 2019.

Нова законска решења у образовању у Србији



      Влада Србије утврдила је на седници од 14. септембра 2017. године Предлог закона о основама система образовања и васпитања и Предлог закона о високом образовању и послала Народној скупштини на усвајање. Нова законска решења поставиће темељ квалитетнијем образовању, наведено је у саопштењу Владе.
     
     

      Предлог закона о основама система образовања и васпитања


      Унапређивање квалитета образовања, већа одоговорност кључних актера у систему, ефикасност на свим нивоима, већа аутономија установа и економичност су основни принципи на којима почива предлог кровног просветног закона. Принцип квалитета остварен је превасходно кроз развој квалитетнијих програма образовања. Предвиђено је доношење Националног оквира образовања као основе за израду нових наставних планова и програма. Уводе се и новине у систему управљања и руковођења установама, директори ће бити бирани искључиво на основу компетенција, уз обавезну обуку и лиценцирање, имаће проширену одговорност, сигурнији радно-правни статус, а у пензију одлазити са 65 година.
      Уписна политика прилагођена је најбољем интересу детета. Постављене су основе за оцењивање и напредовање ученика и стварање услова за већи обухват деце образовањем и бриге за децу из осетљивих група, док је наставник аутономан у конципирању процеса наставе уз одговорност за резултат. Истовремено је повећана одговорност наставника за квалитет наставе, оцењивање и поступање у случајевима кршења забрана, насиља и дискриминације.
      Проширена је одговорност у области забрана у односу на насиље и дискриминацију, повећане су новчане казне за прописане прекршаје, а уводе се и нове васпитно и васпитно-диспциплинске мере, друштвено користан и хуманитарни рад, са циљем повећања одговорности и ефикасности уз вођење рачуна о психофизичкој и здравственој способности, узрасту и достојанству ученика. Јасно је прописана одговорност родитеља, а предвиђена је и могућност оснивања општинских савета родитеља.
      Установе ће имати педагошку аутономију у доношењу одлука о делу школског програма, организацији рада и календару. Такође, ствара се основ за електронску документацију и евиденцију рада школа.
     
     

      Предлог закона о високом образовању


     
      Значајно унапређује систем акредитације кроз оснивање Националног тела за акредитацију, нове стандарде, увођење поступка жалбе, као и процедуре за издавање дозволе за рад и упис студената тек након завршене акредитације. Успоставља везу високог образовања и приведе кроз формирање Савета послодаваца на свакој високошколској установи. Даје прилику наставницима, истраживачима и студентима да оснивају spin-off и start-up компаније, као и могућност ангажовања у настави експерта из привреде, као предавача ван радног односа. Предвиђа увођење кратких програма студија и студија уз рад који омогућавају стицање практичних знања и вештина у складу са потребама тржишта рада.
      Кроз јединствени информациони систем просвете уводе се регистри акредитованих студијских програма, запослених и студената, којима се додељује Јединствени образовни број за плаћање напретка у високом образовању и основа за увођење новог система финансирања.
      Услов за рангирање за упис у наредну студентску годину на терет буџета је 48 ЕСП бодова.

www.ZNANjE.rs








AKTIVNI OGLASI:

PosloviNudim znanjeTražim znanje

Najnoviji blogovi:

06. 05. 2020.
Vladan
- Kakva je procedura za upis u srednju školu?
13. 03. 2020.
Vladan
- Ekoloska deratizacija
15. 12. 2019.
- Стимулација интелектуалног развоја- примери добре праксе
27. 10. 2019.
Goranko Ilić
- Књига Завети Милоша Ковића
26. 10. 2019.
- Мачак отишао у хајдуке
25. 08. 2019.
Goranko Ilić
- Представљање књиге Црногорски сепаратизам Александра Раковића
07. 08. 2019.
- НАЗАД У ШКОЛУ или НЕКОЛИКО НАЧИНА КАКО БИТИ СРЕЋАН НАСТАВНИК
21. 06. 2019.
Anita Pešić
- OSTVARUJTE SNOVE VAŠE DECE A NE VAŠE SNOVE O NJIMA
16. 05. 2019.
- На крилима детињства
02. 05. 2019.
- Учење кроз игру




Vaš ID :
Prisutni na sajtu:

stanko,
 


Ukupno prisutno na sajtu: 17
Prijavljeni: 1 ||| Gosti: 16




© 1999. - 2020.
Digitalna Srbija pravi
Sva prava zadržana ||| All rights reserved
-||-