Neposredno pred razmatranje seta ekoloških zakona u Skupštini Srbije, novoosnovani Fond Ecotopia ponudio je svojevrsnu metlu usmerenu pre svega na ćišćenje svesti o čovekovom ugrožavanju prirode sada i ovde.
Osnovu pomenute kampanje pod nazivom Ja čuvam Srbiju, a ti? čine deset televizijskih spotova od kojih svaki skreće pažnju na jedan od najzastupljenijih ekoloških problema. Dijagnoza štetočinstva dotiče se svakodnevice - od prekomerne potrošnje vode i električne energije, preko nekontrolisanog zagađenja atmosfere što dimnjacima što auspusima, do najlonskih kesa koje zatrpavaju i prirodu i civilizaciju.
Glas razuma oko toga šta svaki pojedinac uz minimum uloženog truda, vremena i sredstava može da učini kako bi se stvari menjale nabolje, za ovu priliku posudili su glumci, muzičari, voditelji i političari. Opomene i saveti Zorana Cvijanovića, Ane Sofrenović, Ane Stanić, Gordana Kičića, Minje Subote, Ivana Zeljkovića, Zvonimira đukića đuleta, Dragana Ilića, Ramba Amadeusa, Gorice Nešović i Srđe Popovića, prema zamisli tvoraca kampanje, trebalo bi da doprinesu da se što veći broj ljudi i institucija u Srbiji uhvati ukoštac sa zagađivačima planete.
A njen srpski komadić, bar po tome jesmo bliski razvijenom svetu, obiluje svakovrsnom štrokom i nebrigom.